czwartek, 5 marca 2015

Powitanie

Witam,

Mam na imię Donata. Blog "DP Art" stworzyłyśmy wraz z córką Agnieszką, aby podzielić się naszym zamiłowaniem do sztuki fotografii i handemade'u.

Moje zainteresowanie robótkami ręcznymi sięgają szkoły podstawowej w której mieliśmy lekcje tzw. prac ręcznych ( tak, tak, kiedyś takie zajęcia były i nawet chłopcy uczyli się sztuki szydełkowania, a dziewczynki robienia domków dla ptaszków:) ) Wtedy to nauczyłam się szycia, szydełkowania, robienia na drutach, haftu itp. Tej nauki dopełniła moja Babcia Marysia, która dodatkowo nauczyła mnie gotowania, pieczenia i robienia przetworów. I tak zostało do dziś. Mimo, że sama zostałam niedawno babcią (dwójki wspaniałych wnucząt), dalej interesują mnie robótki.

Ostatnio bardzo zainteresował mnie sutasz ( soutache) i to nie tylko biżuteria, ale również jego inne formy.
Bo czym jest sutasz?
Jest to rodzaj haftu, do którego wykorzystuje się sznurki wiskozowe zwane sutaszami. Nazwa pochodzi od słowa "soutache"- czyli sznurkowe ozdoby na mundury wojskowe lub po prostu plecionką. Tym sposobem wykańczano w Chinach brzegi ubrań, tworzono wzory na strojach ludowych itp.

Mam nadzieję, że choć w "pigułce" przybliżyłam tę metodę, która tak zaciekawiła mnie swym kształtem, kolorami i różnorodnością. Na blogu postaram się pokazywać na bieżąco moje prace wykonywane różnymi metodami handmade'u. A zatem do pracy, zapraszam do oglądania i nie tylko:)

A o to moja pierwsza praca wykonana na koniec stycznia 2015r: sutaszowe kolczyki dla mojej córki wykonywane na podstawie filmików instruktażowych na stronie http://www.inspirello.pl/


Do stworzenia kolczyków użyłam koraliki Toho, perły wodne, plastikowe perełki oraz srebrne bigle. 
Zdjęcia wykonane przez Agnieszkę Pietrzyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz